Mail nu jouw ticketkopers snel en gemakkelijk vanuit het platform van Yourticketprovider met onze Mailcampagnes. Je verstuurt een mailcampagne al binnen drie stappen: mailinglijst maken, mail ontwerpen en de campagne instellen/versturen. De Mailcampagnes zijn erg geschikt voor het versturen van gerichte Marketingmails en belangrijke informatie over jouw event(s) zonder datamigratie naar (dure) externe mailingplatformen. Deze tool is onderdeel van het steunpakket dat Yourticketprovider haar organisatoren biedt om beter uit de COVID-19 crisis te komen. Dit steunpakket beschikt over verschillende handvatten om jou als organisator te helpen en uiteindelijk gezamenlijk weer een boost te kunnen geven aan het heropstarten van evenementen.
Alle communicatie waaruit jouw event is opgebouwd moet aansluiten op het vooraf opgestelde concept. Zo worden jouw ticketkopers meegenomen in de beleving vanaf het moment dat zij een online ticket aanschaffen tot de afloop van het event. Zorg ervoor dat je jouw ticketkopers leert kennen en op die manier veel relevanter kunt zijn via gerichte mailings met bijvoorbeeld kortingscodes, updates, voordelen of andere extra's.
Mailcampagnes voor gerichte Marketingmails zonder datamigratie naar (dure) externe mailingplatformen.
Heb jij iets te delen met jouw bezoekers? Laat het ze weten met onze Mailcampagnes. Door te segmenteren maak je jouw mailcampagnes relevant en gericht naar de juiste bezoekers. Al jouw bezoekersdata is namelijk te vinden op ons platform.
Stap 1. Mailinglijsten maken
De mailinglijst is een lijst met e-mailadressen van ticketkopers die voldoen aan bepaalde voorwaarden. Jij bepaalt welke eigenschappen de ticketkopers moeten hebben, maar ook of je bezoekers van één of meerdere events wilt uitsluiten van de selectie. Dankzij deze tool van Yourticketprovider kan je jouw bezoekers eenvoudig segmenteren op demografische gegevens, zoals: land, plaats, leeftijd of geslacht. Maak de boodschap hierbij zo persoonlijk mogelijk. Gebruik de bezoekersdata om je marketing campagnes zo goed mogelijk toe te spitsen op bijvoorbeeld de interesses en/ of aankoophistorie van de bezoekers. Breng hen op de hoogte van eventuele events die zij waarschijnlijk ook leuk vinden, aan de hand van eerder gekochte tickets. Ook jouw bezoekers verwachten - bewust of onbewust - dat jij hen steeds gerichter benaderd en steeds beter inspeelt op hun specifieke behoeften. Houd je hier rekening mee, dan krijg je daar loyale bezoekers voor terug.
Stap 2. Mail ontwerpen
Ontwerp zelf alle mails voor jouw mailcampagnes met onze mail editor. Zo sluiten alle mailings naadloos aan op jouw huisstijl. Vanaf het moment dat je het event communiceert kun je jouw bezoekers meenemen in een beleving en warm maken voor het event. Het is mogelijk om meerdere (een ongelimiteerd aantal) mailtemplates te creëren, op te slaan, wijzigen en kopiëren/plakken.
Stap 3. Campagne instellen.
De marketing rondom jouw event wil je zo goed mogelijk gepland hebben. Zet de mailcampagnes in de aanloop van jouw evenement klaar en stel zelf in wanneer je de mailcampagnes wilt uitsturen naar de ticketkopers. Het is mogelijk om meerdere (een ongelimiteerd aantal) campagnes te versturen. Alle campagnes worden onder elkaar weergegeven in het mailcampagne overzicht.
Webinar: Mailcampagnes
Wil jij meer weten over de Mailingcampagnes? Meld je dan aan voor de Webinar Mailcampagnes op dinsdag 19 mei 2020 om 15:00 uur om jouw eigen mailcampagnes een boost te geven.