Een event organiseren kan nogal chaotisch zijn. Maak jouw online ticketverkoop overzichtelijk met een ticketing systeem. Met het juiste systeem kun je eenvoudig tickets verkopen voor jouw event en analyseer jij de ticketverkoop voor een optimaal resultaat. Betalen de bezoekers niet voor jouw event? Gebruik dan een ticket systeem voor realtime inzichten en toegangsregistratie.
Wat is een ticketing systeem?
Een ‘ticket systeem’ is een ruim begrip. Dit komt doordat er meerdere systemen worden aangeboden met ieder hun eigen voordelen. Het is ontstaan voor de online verkoop van tickets, maar tegenwoordig biedt een ticketing systeem veel meer dan enkel de ticketverkoop. Bedenk daarom vooraf wat een ticketing systeem voor jouw event kan betekenen.
Ondersteuning bij het verkopen van online tickets
Of je nu voor de eerste keer een evenement organiseert of dit al vaker hebt gedaan, je komt altijd tijd te kort. Binnen de evenementenbranche bestaat er immers geen 9 tot 5 mentaliteit. Jij bent daarom als organisator al druk zat, maar de juiste ticket provider kan jouw zorgen deels uit handen nemen. Gebruik een ticketprovider die 24/7 klantenservice biedt voor jou als organisator én voor de bezoekers van jouw event.
Leer jouw bezoekers kennen
Een ticket systeem kan jou helpen om nog meer informatie te ontvangen van jouw bezoekers. Door bezoekersinformatie te verzamelen ontvang je inzichten waarmee je de marketing voor jouw event kunt optimaliseren. Stel jouw bezoekers eigen opgestelde vragen die zij invullen tijdens het aanschaffen van het ticket. Zo kun je een e-mailadres per ticket vragen in plaats van per bestelling. Hierdoor ontvang niet alleen het e-mailadres van de ticketkopers, maar van al jouw bezoekers. Wanneer je inzicht hebt in jouw bezoekers, kun je hen nog beter bereiken met gerichte en persoonlijke marketing.
Promoot jouw event met gerichte marketing campagnes
Er zijn ticketing systemen die zich hebben ontwikkeld tot ware Online Marketing partners en jou vooruit kunnen helpen met doelgerichte campagnes. Wellicht promoot jij jouw event via verschillende social media kanalen, maar heb je geen flauw idee welk effect dit daadwerkelijk heeft op de ticketverkoop. Het juiste ticketing systeem kan jou vertellen hoeveel conversie een campagne oplevert aan de hand van tracking pixels. Met deze pixels kun je jouw campagnes analyseren en ontdek je hoe rendabel jouw online marketing daadwerkelijk is, door een integratie met jouw Google Analytics. Maak hiermee gebruik van geautomatiseerde, maar persoonlijke mailings om bezoekers aan jouw event te binden en maak van jouw marketing campagnes een succes. Bekijk hier de 5 tips voor jouw online ticketverkoop.
Leid jouw bezoekers nog beter door het aankoopproces
De wereld veranderd in een razendsnel tempo en een goed ticketing systeem speelt hierop in. Zo willen bezoekers bijvoorbeeld snel en eenvoudig een ticket kopen voor het event, zonder poespas of veel invulvelden. Sterker nog, maar liefst 56 procent van de mensen haakt af bij het aankoopproces wanneer zij moeten inloggen of een account moeten aanmaken. Kies daarom voor een ticketing systeem dat mobile first is en over een gebruiksvriendelijk bestelproces beschikt, zodat jouw bezoekers eenvoudig én snel online tickets kunnen kopen voor jouw event.
Beheer en personaliseer jouw ticketshop
Je hebt al veel moeite gestopt in de branding van jouw event. Via een ticketing systeem kan je jouw bezoekers vooraf al meenemen in deze beleving, door het ontwerpen van (meerdere) tickets en een eigen ticketshop. In een professioneel systeem kan je in jouw ticketshop verschillende soorten tickets aanbieden met verschillende ticketprijzen. Daarnaast kunnen kortingscodes de ticketverkoop stimuleren en zorgen deze voor klantenbinding.
Maak jouw event tot een succes en start met de juiste ticketverkoop. Kies voor een online ticketing systeem waarmee jij jouw ticketverkoop kunt optimaliseren aan de hand van de juiste integraties, features en persoonlijke aandacht.
Bereid jouw event goed voor
Om jouw event tot een succes te maken, hebben wij de bovenstaande voorbereidingen en tips verwerkt in een event checklist. Begin met een goede voorbereiding en download de complete Event checklist.
Onderwerpen: organiseren, event, checklist, evenement, organisatie, ticketverkoop, ticketing, integraties, Google analytics, Online Marketing, ticket systeem