Kerstmis; de tijd van het jaar van vrienden en familie, gezelligheid en cadeautjes. Het is nooit te vroeg om mensen voor te bereiden op jouw event. Met een enorm aanbod van evenementen, moet je zorgen dat jouw (kerst)event eruit springt! Kerstmis is dé tijd van het jaar om de cash flow van je nieuwe jaar te starten.
Naarmate de dagen korter worden en het 'sweater weather' reëler wordt, lijkt iedereen tegelijkertijd te denken 'wauw, is het al deze tijd van het jaar? Wat gaan we doen met de feestdagen?’ Het grootste deel van potentiële ticketkopers gaan niet alleen naar jouw event en willen in deze periode een cadeau voor iemand anders kopen. Koppel dit aan het feit dat de meeste mensen hun kerstinkopen online doen omdat de dagen al druk genoeg zijn. Sluit jouw marketing campagnes voor de online ticketverkoop hier op aan!
Kortingen en cadeaus
Je kan het aantal kortingskaartjes limiteren en tracken via realtime statistieken op de website van Yourticketprovider. Statistieken kunnen je enorm helpen met het verbeteren van je online ticketverkoop. Pas eenvoudig jouw kortingscodes aan stuur bij wanneer nodig is. Werkt een van je (Kerst)campagnes goed? Doorzetten! Werkt het niet? Misschien is het beter dan aan te passen of te verwijderen. Andere tips voor jouw eventmarketing op social media vind je hier.
Kerst is de tijd gezelligheid. Mensen willen tijd met elkaar door brengen en cadeautjes zijn niet weg te denken in deze periode. Tijd om geld te spenden! Sommige potentiële kopers weten wellicht niet wat ze precies willen kopen voor hun vrienden. Maak hier gebruik van en zet jouw event marketing hierop in. Een mogelijkheid is om te kiezen voor een gelimiteerde hoeveelheid ‘1+1 gratis’ ticket je ticketshop. Je kan dit opzetten door een aantal tickets voor de helft voor de prijs aan te bieden, maar dat de voorwaarden hiervan zijn dat je er 2 tegelijk moet kopen.
Dit geeft mensen de mogelijkheid een paar weg te geven of om er zelf een te houden en de ander iemand cadeau te doen. Zo heb je dus met een enkele campagne gezorgd voor cadeautjes én het gevoel van samen zijn.
Geef net dat beetje extra
Iedereen houdt van cadeautjes, zeker met Kerstmis. Het is makkelijk punten scoren als je iets toevoegt aan je uitnodiging denk hierbij aan merchandise, privileges of ervaringen.
Ideeën voor merchandise zijn onder andere; stickers, keycords, petjes, t- shirts of extra muntjes die zij kunnen uitgeven op het event. Dit is allemaal natuurlijk ook afhankelijk van het type event dat je organiseert. Onder privileges vallen dingen als; Snelle wachtrij, betere seating(concert) en toegang tot exclusieve gebieden.
Vervroeg de kerstvibe
Kerstmis is een hele drukke periode. Waarschijnlijk ken je het wel, je vrienden nodigen je uit voor een diner, maar op die datum heb je al met je familie afgesproken. Dat is natuurlijk jammer, het liefst zou je bij beide aanwezig zijn maar wie het eerst komt wie het eerst maalt. Zo werkt het met kerst evenementen ook. Daarom wil je dat jouw doelgroep zo vroeg mogelijk van je evenement af weet. Daarnaast wil je natuurlijk ook zo vroeg mogelijk interesse opwekken; maak de doelgroep zich bewust van zijn/haar behoefte. Hoewel social media de marketingwereld beheerst, is e-mailmarketing nog steeds een van de meest kosteneffectieve manieren om leads te genereren. Kerst is het juiste moment om je potentiële kopers te informeren over speciale aanbiedingen en kortingen. U kunt ook een nieuw product of een nieuwe service lanceren en uw prospects hierover bijwerken. Dit soort e-mail campagnes dragen bij aan de bekendheid van jouw event tijdens de feestdagen. Gebruik de bezoekersgegevens van je vorige events en segmenteer doelgroepen voor persoonlijke en doelgerichte campagne voor extra klantenbinding. Personalisatie zorgt ervoor dat de e-mails relevanter zijn voor het publiek, wat resulteert in hogere klik frequenties.
Verstuur een online kerstkaart naar jouw doelgroep. Doormiddel van een e-mailcampagne kun je geanimeerde uitnodigen versturen. Kerstkaarten zijn ideaal omdat ze zowel als informatief en uitnodigende trigger kunnen dienen en maken de potentiële ticketkoper bewust van het event. Gebruik een goede mail editor om jouw mailing op te maken of kies voor een ticketing partij waarbij het vanuit het eigen systeem kan.
Wil je meer informatie? Wij kijken graag met je mee hoe je nog meer uit jouw ticketverkoop kunt halen!